טלפון במרפאה:

0778036247

חיפוש
Close this search box.

טיפול שורש עם מיקרוסקופ

טיפול שורש עם מיקרוסקופ הוא אחד הטיפולים הייחודיים במרפאתו של מומחה לטיפולי שורש. אנדודונט מומחה מבצע טיפולי שורש מסובכים, חידושי טיפול שורש ואפיסקטומי. כמו כן, מייעץ לרופאי שיניים כללים באיתור מוקדי דלקת וכאב ותכנון תוכניות טיפולים מורכבות.

המיקרוסקופ הדנטלי מאפשר לראות את השן בהגדלה משמעותית. משקפי הגדלה רגילים (loops) מאפשרים הגלה סטנדרטית של 2-3. היתרון של המקרוסקופ הוא ההגדלה הגדולה (עד פי 30) וכן תאורה ממוקדת ועוצמתית.

טיפול שורש עם מיקרוסקופ

ישנם מספר שלבים קריטים במהחל  טיפול שורש עם מיקרוסקופ  בהם יש להגדלה ולתאורה יתרון משמעותי

איתור תעלות

איתור תעלות הוא שלב קירטי בתחילת טיפול השורש. אני נתקל בהרבה חידושי טיפול שורש בהם אני מאתר תעלות מפוספסות. ישנן שיניים, כמו טוחנות עליונות, בהן באופן קבוע לא מאותרת התעלה הרביעית. באופן קבוע מאותרות בשן זו 3 תעלות. התעלה הרביעית דורשת ברב המקרים הסרת חומר שן המכסה על מפתח התעלה. קידוח עדין ומדויק ללא הגדלה ותאורה אינו אפשרי. טיפול שורש עם מיקרוסקופ מתחיל תמיד בהבנת האנטומיה הייחודית של השן. אין שן אחת הדומה לשנייה ולכן יש צורך לאתר את "מפת" רצפת הלישכה (אזור המפתחים).

כשהתעלות סגורות יש צורך לבצע קידוח עמוק לתוך השורש (הסתיידות של התעלות) . איתור התעלה יכול להתרחש רק לאחר קידוח לאמצע השורש והסיכון הוא איבוד אוריינטציה וקידוח הצידה. קידוח בזווית לא נכונה עלול להתסיים בחור בצידו של השורש – ניקוב השורש, מצב המסבך את סיכויי שרידות השן. לכן במהלך טיפול שורש עם מיקרוסקופ יש למקם את המקדח בצורה מאד מדוייקת.

טיפול שורש עם מיקרוסקופ

שבירת מכשיר במהלך טיפול שורש

לעיתים רחוקות,,במהלך טיפול שורש, מתרחשת תאונת עבודה ונשבר מכשיר בתוך התעלה. בדר"כ אין השפעה על סיכויי הצלחת הטיפול אבל במצבים מסויימים התקלה מפריעה בניקוי ואיטום התעלה. במצב זה ניתן לעקוף או להוציא את המכשיר. הוצאת המכשיר דורשת קידוח עם מכשור אולטרסוני ייחודי תחת הגדלה משמעותית. יש להסיר חומר סביב המכשיר בעומק התעלה והאעדתו עד ניתוקו. דרושה מיומנות רבה ודיוק רב במהלך העבודה בעומק השורש.

המכשיר שבור במרכז השורש ומפריע למיכשור לנקות את תעלת השורש באופן מיטבי
רק בעזרת מיקרוסופק יכולתי להתמודד עם הבעיה

אפיסקטומי טיפול שורש כירורגי

ישנם מצבים בהם קיימת דלקת ומכל חלופות הטיפול, האופציה הכירורגית היא הנכונה ביותר למצב השן. אפיסקטומי מאפשר לטפל בקצה השורש תוך עקיפת מכשולים ותקלות שהתרחשו בטיפול הראשוני. באופן זה ניתן לעקוף מכשירים שבורים, מדרגות ומחסומים בתוך השורש, תעלות שלא אותרו בטיפול הראשוני או תעלות צרות שהסתיידו. אחד היתרונות המשמעותיים הנוספים הם, שאין צורך בהסרת הכתר או המבנה (כולל הברגים) במהלך הטיפול הכירורגי. אפיסקטומי, אם כך, הוא חידוש טיפול שורש עם מיקרוסקופ ומיכשור מיקרו-כירורגי. פעולה עדינה ממוקדת ובעלת סיכויי הצלחה מעולים.

איתור סדקים

סדקים גורמים במקרים רבים לכאבים חדים המופיעים לעיתים רחוקות במהלך לעיסה. עם המיקרוסקופ ניתן לאתר סדקים בכותרת במבט חיצוני וניתן לאתר סדקים בתוך הכותרת ובאופן מסויים גם התוך השורשים. איתור סדק מאפשר לקבוע את סיכויי שרידות השן לאורך שנים. קבלת ההחלטה מה פרוגנוזת (סיכויי ההצלחת טיפול השורש) השן נעשית ע"י מומחה לטיפולי שורש לאחר בחינת עומק ומיקום הסדק.

לסיכום

טיפול שורש איכותי מתחיל באיתור התעלות. ביצוע טיפול שורש עם מיקרוסקופ מאפשר וודאות גבוהה שכל התעלות אותרו. במהלך טיפול שורש רגיל המיקרוסקופ מהווה יתרון אבל במהלך טיפול שורש מסובך, המיקרוסקופ מהווה הכרח. המיקרוסקופ הוא כלי הכרחי במרפאתו הייחודית של מומחה לטיפולי שורש והשימוש בו נחוץ במהלך בחינת השן במהלך ייעוץ ובמהלך טיפול שורש וחידוש טיפול שורש. אפיסטוקמי בשיטה המודרנית לא יכול להתבצע ללא הגדלת קצה השורש. לא ניתן לנקות ולאטום את קצה השורש ללא הגדלה מתאימה. חשוב להבין שיש צורך במיומנות וידע מתאימים כדי להפיק מן המכשיר הייחודי את המיטב.