טלפון במרפאה:

0778036247

חיפוש
Close this search box.

מחיר טיפול שורש גרוע

טיפול שורש טוב הוא מתנה לחיים

כדי להבין מהו מחיר טיפול שורש גרוע , כמה מילים על חשיבות טיפול שורש טוב.

טפול שורש טוב הוא טיפול שלוקח זמן, טיפול בכל אורך השורש עם ניקוי איכותי ואיטום מלא ודחוס היטב. ניתן לעשות טיפול שורש מהיר, לא להקפיד לנקות את כל אורך השורשים, לא להקפיד לאתר את כל התעלות או למהר באיטום התעלה. מצב זה יאפשר לחידקים להכנס לתעלה ולאחר תקופה של חודשים עד שנים (בממוצע שנתיים) להביא ליצירת זיהום משמעותי ודלקת בקצה השורש.

הכשלון לא יגיע מייד ולכן בהרבה מקרים הוא חומק מתחת לרדאר. הדלקת מתפתחת בקצה השורש אבל נשארת שקטה כמו "פצצה מתקתקת". ניתן לגלות אותה רנטגנית רק אם מקפידים על צילומי ביקורת מתאימים, צילומים שמראים את קצות השורשים. כשדלקת שקטה מאותרת, היא נשארת במקרים רבים לא מטופלת. ה"טיפול" בדלקת שקטה במקרים רבים מתרחש לאחר התלקחות , כאבים חזקים. במצב זה מקבל/ת המטופל/ת אנטיביוטיקה והדלקת במקרים רבים נשכחת ונשארת לא מטופלת. ישנם מקרים בהם הטיפול בבעיה נדחה שנים ארוכות והנזק המצטבר לעצם סביב קצה השורש בלתי הפיך.

מחיר טיפול שורש טוב גבוה ממחיר טיפול שורש גרוע

טיפול השורש כשל, מה עכשיו

כשמאתרים דלקת בשן קיימות 4 אפשרויות

  • חידוש טיפול שורש – במקרים מסויימים ניתן לבצע את הטיפול דרך הכתר אבל ברב המקרים יש צורך להסיר את הכתר והמבנה. לאחר סיום חידוש טיפול השורש מכינים מבנה וכתר חדשים. מחיר טיפול שורש חוזר גבוה מעלות טיפול שורש ראשוני ברב המקרים מכיוון ודרושה מיומנות גבוהה יותר. עקרון ברזל : לתקן,תמיד קשה יותר, מלעשות טוב בפעם הראשונה. חידוש טיפול שורש זוהי תמיד האופציה הראשונה מכיוון ובמהלך הפרוצדורה אנו מטפלים בכל התעלות ולכל אורכן.
  • אפיסקטומי – חידוש טיפול שורש כירורגי, מבוצע ע"י מומחה לטיפולי שורש שלו המיומנות והמכשור (מקרוסקופ ומכשור מיקרו-כירורגי) לביצוע הפרוצדורה. במידה ולא ניתן להגיע לתוצאה טובה בעזרת חידוש טיפול שורש נבחר באופציה הכירורגית. יתרונה העיקרי היא שניתן להשאיר את הכתר והמבנה, מדובר בטיפול אחד עם סיכויי הצלחה טובים מאד. עלות אפיסטוקמי גבוהה ממחיר טיפול שורש חוזר אבל יש לקחת בחשבון שאין צורך לשלם על כתר ומבנה חדשים.
  • עקירה – מבחינתי זוהי האופציה האחרונה. שימור השיניים צריך להיות תמיד הדרך הראשית. רק אם סיכויי ההצלחה גרועים יש לשקול עקירה. לכן חשוב לטפל בדלקת בשלבים ראשוניים. המתנה עלולה להסתיים בנזק בלתי הפיך. לאחר עקירה יש לשקם את האזור החסר ע"י גשר או שתל. לעיתים מדובר בשן שתומכת גשר אחורי ואיבודה עלול למוטט את כל הגשר. העלות לאחר עקירה תמיד גבוהה מנסיון שימור השן.
  • מעקב – כאשר יש דלקת פעילה, יש תמיד לטפל מייד וללא דיחוי.

מחיר טיפול שורש גרוע נמדד בסוף הדרך ועל כך נרחיב הפיסקה הבאה…

טיפול שורש גרוע מחייב תיקון במוקדם או במאוחר
מחיר טיפול שורש חוזר תמיד גבוה מהטיפול הראשוני

מחיר טיפול שורש גרוע

טיפול שורש איכותי עולה יותר. כמה יותר? המחיר אצל מומחה לטיפולי שורש גבוה פי 2-3 ממחיר אצל רופא כללי. העלות הגבוהה מייצגת מיומנות גבוהה, ציוד ייחודי ומתוחכם, חומרי עבודה עדכניים וזמן טיפול ארוך מהרגיל..

העלות הגבוהה משמעותה עבורך היא שטיפול השורש ישאר גם לתקופה ארוכה. בשילוב עם שיקום איכותי, מדובר בתקופת חיים.

טיפול שורש גרוע יוביל לנסיון חידוש טיפול שורש, מבנה וכתר חדשים במקרה הטוב. לעיתים מדובר לא בכתר בודד חדש אלא בגשר עם יחידות רבות ובעלות גבוהה מאד. במידה וחידוש טיפול השורש לא מביא לריפוי, ניתן להוסיף למחיר טיפול שורש גרוע את עלות האפיסטוקמי. אם הטפולים המשמרים לא יצלחו, יהיה צורך לבצע עקירה וגשר או שתל. כלומר, נזק בלתי הפיך.

אבל יש לקחת בחשבון כשבודקים את מחיר טיפול שורש ראשוני גרוע את הזמן המבוזבז ואת אי נעימות במהלך הטיפול החוזרים או את הכאבים בזמן ההתלקחות, התפרצות כאבים פתאומית, בדיוק בתזמון הכי גרוע.

לסיכום

לא כל טיפול שורש חייב להתבצע ע"י מומחה. איכות טיפול השורש הראשוני תקבע את המחירים שישלם המטופל במשך כל חייו. כאשר נתקלים בקושי במהלך הטיפול יש להפנות את המטופל למומחה לטיפולי שורש. מחיר טיפול שורש ראשוני אצל מומחה,אנדודונט, גבוה משמעותית אבל מתגמד מול עלויות כשלון הטיפול לאחר מספר שנים.

אם את/ה מרגיש/ה שהטיפולים לא מסתיימים, אולי כדאי לפנות למומחה לטיפולי שורש